Üdvözli a www.LiLLi.hu! Belépés | Regisztráció | Elfelejtett jelszó

Hírlevelek

Hírlevelünkkel Ön is informáltabb lehet!


Cikkeinkben tájékoztatjuk, hogyan alkalmazhatja ön a méhészeti termékeket Saját és családja egészségének megvédése érdekében. A tudományos eredményeket folyamatosan dolgozzuk fel!

Ez egy bizalmasan kezelt levelezőlista, amely semmilyen körülmények között nem kerül illetéktelen kezekbe. Ha szeretne, bármikor lejelentkezhet a listáról. Regisztráljon MOST! A jövő sikerkönyve múlhat ezen.



Mi a különbség a szubvenciós kiadó, a hiúság kiadó és a magánkiadó között?

 

Jim Salisbury, az "Okos magánkönyvkiadás" kötetben az alábbiak szerint definiálja a szubvenciós kiadó fogalmát:

A szerző fizeti a kiadás költségeit, a szerző csak néhány ingyenes példányt kap a könyvéből, valamint ígérvényt, hogy az eladott példányok után jogdíjat kap majd.

A hiúság kiadó egyfajta szubvenciós kiadó, mégpedig olyan, amely által kiadott könyveknek nincs más értéke, mint a szerző hiúságának legyezgetése.

A szubvenciós kiadó és a hiúság kiadó tulajdonképpen megegyező kiadói magatartást takarnak.

A Salisbury szerzőpáros két szubvenciós kiadónak küldött levelet, amelyek két héten belül vaskos csomaggal válaszoltak. A szerződésben érdekes részletre hívják fel a figyelmet:

"PÉNZÜGYI FIGYELMEZTETÉS!

Senki nem tudja megjósolni, hogy miképpen adható el az Ön könyve, következésképpen az sem jósolható meg, hogy mennyi lesz az Ön bevétele. Néhány szerzőnk nem kielégítő nyereségességről tud beszámolni. Mások azonban nem találták meg a megfelelő piacot és a kiadásra fordított pénzösszegeik nem térültek vissza. Másrészről, ha Önnek a pénzügyi siker nem az elsődleges célja, és az Ön személyes elégedettsége magas prioritással szerepel értékrendjében, akkor mindenképpen ajánljuk Önnek szubvenciós kiadási modellünket."

Tehát, ha sok pénzért csupán néhány kötetre vágyik, akkor ez a kiadási mód lehet az Ön választása.

Néhány hiúság kiadó még magas fogyást is beígér: "Az Ön könyvének piaci vizsgálata azt mutatja, hogy 3000 darabban lenne célszerű az Ön könyvét legyártani..."

A hiúság kiadók legtöbbször magasra, nemritkán túl magasra árazzák a kiadott könyveket azért, hogy az esetlegesen eladott példányokból mégis jusson pár forint alamizsna a szerzőnek.

Ha nincs elégetni való pénzed, akkor figyelj a hiúság kiadók lépéseire:

Első lépés: Küldje be a kéziratát kiértékelésre. Gyakran használt szlogenek:  "szerzőket keresünk", "kéziratokat keresünk". "A kéziratot elfogadtuk."

Második lépés: Írjon alá egy szerződést 300.000-1.400.000 Ft között.

Harmadik lépés: Utalja át a pénzt, használja a kredit kártyáját vagy vegyen fel kölcsönt.

Negyedik lépés: Kap néhány példányt a kiadott könyvéből.

Ötödik lépés: Költsön nagyobb összeget a potenciális vevők megnyerésének ravasz akcióira... és fizesse az esetlegesen felvett kölcsön törlesztőrészleteit öt-tíz évig...

A szerzőpáros által megkeresett második szubvenciós kiadó nem volt ennyire direkt, mint az első, de nagyjából ugyanaz a sztori.

A magánkiadó teljesen más, mint a szubvenciós vagy a hiúság kiadó. Néhány cég kimondottan erre specializálja magát. A magánkiadó független szerződő, aki arra köt szerződést, hogy adott darabszámú könyv elkészüljön. Minden könyv az Öné. A magánkiadók előre megállapított árakkal dolgoznak. A profit az Öné.

Amikor egy író találkozón bemutattuk a magánkiadású könyveinket, az írók megkérdezték: hogy csináltuk? Azután megbíztak egy könyv kiadásával, mert nem akartak a részletekkel foglakozni. Ez a magánkiadás lényege.

Eredményeképpen pedig sok százezer forintot takaríthat meg.

Főoldal | Sitemap