Sokan kérdezik, miképpen működik a nagykereskedelmi terjesztés, a könyvesboltba történő bekerülés. Néhány módot felvázolunk, hogy szerzőként számolni tudjanak, és gondolkozhassanak, hogyan szeretnék forgalmazni könyvüket.
A LiLLi Kiadó alapvetően háromféle terjesztési módot ajánl az általa kiadott könyvek, kiadványok terjesztésére, a szerző elképzeléseivel egyeztetve. A terjesztés módját leggyakrabban a kiadott példányszám határozza meg. A három mód - megfelelő példányszám esetén - akár vegyesen is alkalmazható.
A LiLLi Kiadó maga is terjeszt könyveket, köztük saját kiadású könyveit és más kiadóktól származókat is. A szerzőknek könyvük megírása után adott a lehetőség a LiLLi Exkluzív könyvesboltban történő megjelenésre. Ez hagyományos webshopként működik, innen bárki rendelhet, a könyvet a futár házhozszállítja.
Példa:
Legyen a könyv webáruházi ára 4 200 Ft.
Ebben az áfa 200 Ft.
Marad 4 000 Ft.
Kiadói általános költség: 400 Ft
A Kiadó és a szerző haszna, a nyomdai és egyéb költségek fedezetéül szolgáló összeg: 3 600 Ft
Ez a minimális, 50 darabos példányszám megjelentetése esetén ideális megoldás.
A könyveket a nagyker terjesztő bizományi rendszerben veszi át a kiadótól, csak a már eladott példányok után számol el, havi fogyásjelentés alapján. Zéró fogyás esetén az egész megrendelést visszaküldheti a kiadónak.
A kötetet a bolthálózatok tagjainak ajánlják, az egyes boltvezetők saját belátásuk szerint válogatnak a kínálatból. A boltokba kikerülő példányokból boltonként egy elhasználódásával számolni kell, ezen példányokat a terjesztő visszaadja, de ezek lehetnek kifakult, gyűrött, kissé elhasznált példányok.
A nagyker a könyv darabonkénti nettó olvasói árából 50-55 % kedvezményt kér.
Példa:
Legyen a könyv bolti ára 4 200 Ft.
Ebben áfa 200 Ft.
Nagykereskedőnél marad 2000 Ft.
A Kiadó és a szerző haszna, a nyomdai és egyéb költségek fedezetéül szolgáló összeg: 2 000 Ft
A nagykereskedelmi láncokba való bekerüléshez nagyobb példányszám szükséges, 500, vagy annál magasabb példányszám ideális. Fontos a kiváló minőségű és figyelemfelkeltő borító.
A terjesztő nem bizományba kéri a könyveket, szintén csak a már eladott példányok után, de itt nem kell visszáruval számolni.
A kötetet a bolthálózatok tagjainak ajánlják, az egyes boltvezetők saját belátásuk szerint válogatnak a kínálatból. A boltvezető legtöbbször csak akkor vásárol a könyvből, ha valaki kereste illetve megrendelte az adott könyvet a boltjában. Itt is kiemelkedő jelentőségű a reklám.
A nagyker a könyv darabonkénti nettó olvasói árából 50 % kedvezményt kér.
A nagykereskedelmi láncokba való bekerüléshez nagyobb példányszám szükséges, 500, vagy annál magasabb példányszám ideális. Fontos a kiváló minőségű és figyelemfelkeltő borító.
A példa megegyezik az előző pontbélivel, de nincs "rongyolódás".
A nagykereskedésen keresztül való terjesztés és a LiLLi webshopban történő árusítás nem zárja ki egymást, a kettő együtt is alkalmazható.